Posted by: manjanik | Julai 14, 2009

MANEK URAI – TPM sudah terbang balik

TERKINI…Pihak keselamatan memberitahu bahawa Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sudah berlepas pulang ke Kuala Lumpur. Ini suatu petanda bahawa BN sudah Kalah!

Begitu juga dengan pemimpin-pemimpin BN lain sudah meninggalkan Manek Urai menuju ke Kota Bharu dengan diiringi polis trafik.

Majoriti setakat ini 1763 undi…


Responses

  1. Syukur, Alhamdulillah

  2. haluuuuuuuuuuuuuuu…..

    syoknyo dengo mcm brito dari syurga!!!!!!!!

  3. Alhamdulillah. Yang benar akan dilindungi Allah. Umno patut dah dibubarkan

  4. pergi jangan kembali….

  5. banyak tu majoriti. tp aku sudah jangka la mender ni. x payah gabra sangat kalau lawan bn. kalau lawan monyet, kita kena berhati2 n gabra. ahak3.

  6. huhuhuhuhuhuhuhuhuhu

  7. bn cakap tak mau kalah walau pun telah kalah. kokok berderai derai ekor bergelumang dengan tahi.apa nak jadi……letih.

  8. PAS sebenarnya kalah, bukan menang.
    Post mortem :

    Pas kalah kerana pengundi menganggap, kalau kalah pun tidak menjejaskan Pemerintahan Tok Guru.

    Pas kalah kerana pengundi mahu melihat adakah mampu BN tunaikan janji.

    Pas kalah kerana janji pembangunan yang dibuat dengan begitu bersungguh-sungguh oleh BN.Walaupun pengundi tidak mahukan pembangunan tetapi mereka tetap mahu juga jalan, jambatan, sekolah, dan kemudahan asas. Tidak cukup hanya pembinaan insan dan pengisian agama sahaja.

    Pas kalah kerana kepimpinan yang semakin korup dan kebendaan.

    Pas kalah kerana pas seakan-akan UMNO membahagikan harta kerajaan kepada penyokong sahaja, sebagai contoh Ladang Rakyat, bantuan ternakan dan bayak lagi.

    Pas kalah kerana tidak ada jasa besar yang dibuat untuk rakyat, jika dibandingkan dengan lamanya pemerintahan.

    Pas kalah kerana keikhlasan Mustapha Muhammad

    Pas kalah kerana duit ditabur terlalu banyak dan orang pas tak sanggup berbohong untuk hanya menerima sahaja dan tidak menunaikan janji memangkah BN.

    Pas kalah kerana orang muda disogok dengan banyak janji dan hiburan oleh BN

    Pas kalah kerana orang-orang muda yang mungkin hanya mengibar bendera sahaja, tetapi undi diberi kepada BN.

    Pas kalah kerana kebanyakan orang muda mahukan Unity Goverment.

    Pas kalah kerana ramai orang muda tidak hormat sangat kepada Tok Guru Nik Aziz, tidak seperti dahulu.

    Pas kalah kerana ketiadaan pengundi Cina dan India.

    Pas kalah kerana serangan BN dalam pilihanraya kecil ini terlalu kuat.

    Pas kalah kerana sememangnya Pas pernah kalah kalau bukan Pak Su Will

    Pas Kalah kerana calon sama-sama anak tempatan dan berjasa di kawasan itu.

    Pas kalah kerana keegoan pas dan merasa terlalu yakin pengundi tidak lari dari menyokong perjuangan Islam.

    Pas kalah, sebagaimana kelantan pernah kalah 2004, kerana perubahan kepimpinan BN terutamanya Perdana Menteri.

    Pas kalah kerana terlalu banyak perkara yang dibuat adalah retorik politik semata-mata.

    Pas kalah kerana ada unsur meremeh dan merendah-rendahkan sesama pemimpin. Ada banyak kumpulan, endorganlah, UG lah, Ulamak lah.

    Pas kalah kerana sememangnya orang kelantan luarbiasa pemikiran politiknya.

  9. hidup pas………………………..hancur umno


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: