Posted by: manjanik | Oktober 18, 2008

WANITA UMNO PULA BALING KERUSI

Lirik lagu Datuk S.M Salim “Apa Nak Jadi” paling sesuai untuk di tujukan kepada pemimpin Umno sekarang. Macam-macam sudah terjadi. Puterinya kelahi sampai nangis-nangis. Pemudanya bergocoh sampai FRU kena datang selesaikan. Kini Wanita Umno pula main baling-baling kerusi…………… Terbaru wanita Bahagian Kuala Selangor kecoh dengan acara balingan kerusi. Apa nak jadi..apa nak jadi…sampai sekarang dok kelahi lagiiiii……apa nak jadiiiiiiii……….hahahahaha…

Betul la nampaknya Umno ni dah buang tabiat. Nak mati dah kot.. Segenap lapisan pimpinan sudah mula haru biru. Dah mula hilang rasa hormat, disiplin, setiakawan, persaudaraan dan undang-undang. Jadi apalah lagi yang diharapkan kepada Umno. Nak selesaikan masalahnya sendiripun sudah tidak mampu, macamana nak menguruskan rakyat dan negara?

Biasanya kita sering mendengar Umno ni sinonim sangat dengan politik wang, rasuah politik, ugutan, penyelewengan dan kroni. Oleh kerana semua itu dah sebati dengan Umno maka trend baru Umno sekarang ialah baling kerusi, bertumbuk, tarik rambut dan seerti dengannya. Sudah kembali ke zaman budak-budak..

Kenapa jadi begini? Entahlah.. Hanya pemimpin dan ahli Umno sahaja yang tahu… Umno semakin kalut dan kebudak-budakan.  Rakyat semakin hilang rasa hormat dan segan. Pergi jahanamlah dengan Umno…. Rakyat hanya mahukan minyak turun lagi. Rakyat mengharapkan TNB menurunkan tarifnya. Harga-harga barangan dapurpun turunlahhhh….. Itu yang rakyat mahukan.. Pasal Umno nak baling kerusi ka, nak bertumbuk bergocoh ka, silakannnnnn……..

Rakyat dinasihatkan tidak melibatkan diri dengan aktiviti Umno sekarang. Bahaya lagi merbahaya. Tak pasal-pasal ada yang masuk wad nanti. jadi jauhilah Umno…..

Kalaulah apa yang berlaku ini datangnya dari PAS, PKR atau DAP, rasanya tak cukup mukasurat akhbar dan TV yang akan disiarkan. Sebab itulah Umno, bila tidak memerintah maka kita akan dapat melihat kelemahan mereka. Mereka hanya mengharapkan jentera dan kemudahan kerajaan semata-mata untuk memperkasakan parti Umno. Umno sebenarnya ibarat belon sahaja. Hanya angin yang memenuhi di dalamnya. Bila pecah tiada apa yang tinggal…

Pemilihan masih diteruskan lagi. Kita lihatlah nanti, mesti ada lagi perkara-perkara dan kejadian yang pelik-pelik akan berlaku. Kita tunggu dan lihat adegan seterusnya……..

Advertisements

Responses

  1. Sarkis! Harharhar!

  2. tak lama lagi pakatan rakyat pun ikut baling! sekarang dan sebelum ini pas tak baling kerusi sebab bermesyuarat duduk bersila dan takde jawatan yang masyuk…. lepas ni mesyuarat boleh guna dewan yang ada kerusi, dah mula nampak jalan nak buat duit, dah banyak ahli amno sertai pas (kerana projek?)…… maka kerusi pun dah nampak ringan,alamat nak terbang la tu!!!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: