Posted by: manjanik | Julai 14, 2007

Pindah pengundi, PPD di kelantan terbabit

KOTA BHARU: Sah! Pejabat Pendidikan Daerah di seluruh Kelantan terbabit dalam kerja-kerja politik, khususnya memindah pengundi dari satu dun ke satu dun yang lain. ini dinyatakan sendiri oleh seorang orang yang kena bantah dalam perbicaraan bagi Parlimen Kota Bharu.

pengarah-jpn-kelantan.jpg

Pengarah Pendidikan Kelantan, Hj Mohd Noor Ismail…Beliaulah orang yang Annuar Musa umumkan perlantikan sebagai pengarah sebelum diumumkan oleh Menteri Pendidikan… Lebih Umno dari orang Umno..

“Saya dipaksa oleh pegawai PPD Kota Bharu untuk menukar alamat ke dun yang mereka telah senaraikan. Ramai kawan-kawan saya juga terlibat dengan perpindahan ini”, ujar beliau yang tidak mahu dinyatakan namanya.

“Kami di arah menukar alamat di dalam kad pengenalan kami di Jabatan Pendaftaran Negeri di Wisma Persekutuan dan kemudian memohon menukar tempat mengundi di pejabat SPR”, tambah beliau. “Kami juga diberi amaran sekiranya tidak mematuhi arahan ini, kami tidak akan disambung lagi sebagai guru KAFA dan J-QAF”,jelas beliau.

Beliau yang kalah dalam perbicaraan tersebut juga kesal kerana tidak ada seorangpun dari pihak Umno yang datang untuk memberi sokongan moral.

Dalam perbicaraan di Parlimen Kota Bharu, PAS memenangi 3 kes di Dun Bunut Payung dimana orang yang dibantah tidak hadir dan begitu juga menang 23 kes di Dun Tanjung Mas.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: